Barometr Nastroju Handlowców
Badanie pozwalające sprawdzić, jak handlowcy oceniają swoją firmę i swoich przełożonych. Pozwala zbadać atmosferę w dziale sprzedaży, zaangażowanie w realizację celów sprzedażowych, nastawienie do strategii handlowej i produktów firmy oraz klimat codziennej współpracy handlowców.
Pytania dotyczą następujących obszarów:
- Relacje i atmosfera pracy w zespole sprzedaży
- Postawa i zachowania szefów sprzedaży (kierowników) wobec handlowców
- Komunikacja miedzy działem sprzedaży a resztą firmy
- Identyfikacja handlowców z firmą, jej działaniami i produktami
- Ocena swojego stanowiska pracy: wyposażenia, komfortu, narzędzi,
- Postrzeganie swojego stanowiska pracy: realności celów sprzedażowych, swoich możliwości negocjacyjnych, otrzymywanego wsparcia marketingowego itp.
- Polityka firmy związana z rekrutacja, awansowaniem i karierą
- Wynagrodzenia i system premiowy/prowizyjny
- Szkolenia i rozwój
Dzięki metryczce, raport pokazuje oceny i postawy zatrudnionych w centrali oraz w poszczególnych województwach, co daje szansę na ocenę klimatu pracy w poszczególnych oddziałach handlowych. Dodatkowo, za kilka tygodni otrzymasz raport porównawczy: odpowiedzi Twoich handlowców na tle średnich odpowiedzi (wyniki z badania ogolnopolskiego) - co pozwoli Ci ocenić motywację i postawy Twoich handlowców na tle firm konkurencyjnych.
Kwestionariusz składa się z 31 stwierdzeń, wobec których badany wyraża swój stosunek na skali od 1 do 5 (od „nie zgadzam się całkowicie” do „zgadzam się całkowicie”. Badany może też opisać swój stosunek do firmy i zaproponować własne pomysły w 2 pytaniach otwartych. Odpowiedzenie na wszystkie pytania zajmuje przeciętnie ok. 10 minut.
Dzięki metryczce, raport z badania pokaże oceny w podziale na wybrane przez Ciebie kryteria (np wiek, pleć, stanowisko, staż...). Poza metryczką badany nie pozostawia nigdzie żadnych swoich danych.
Od razu po zrealizowaniu badania możesz zobaczyć raport z wynikami w Twojej firmie (średnie z odpowiedzi Twoich pracowników – wykresy). Dodatkowo, wynik twojej firmy porównasz na wykresie ze średnią ogólnopolską i średnią w Twojej branży.
W czym może pomóc to badanie i jakie daje korzyści? O tym mówi Rafał Szczepanik, współtwórca serwisów HRmapa.pl i Pracuj.pl
Zobacz videoinstrukcję aktywacji badania
Przejdź do aktywacji badania - wybierz poniżej liczbę osób, które chcesz przebadać.